top of page

ONZE DIENSTEN

STARTERSBEGELEIDING

 

"The journey of a thousand miles begins with one step ...”

Wij begeleiden u in alle stappen bij het opstarten van uw onderneming.

 

Op basis van een vrijblijvend en gratis eerste gesprek worden alle aspecten met betrekking tot de oprichting van een zaak toegelicht en verduidelijkt.

Op een begrijpelijke manier en via een persoonlijk contact adviseren wij u met betrekking tot volgende formaliteiten:

  • Juridische vorm van de onderneming: eenmanszaak of vennootschap

  • Opmaak van een financieel plan

  • Opstart van een investeringsdossier voor uw bank

  • Vervullen van de administratieve formaliteiten bij de oprichting (inschrijving in de Kruispuntbank van Ondernemingen, aansluiten bij sociaal verzekeringsfonds, activatie BTW-nummer, vergunningen …)

 

Als uw mandataris en vertrouwenspersoon handelen wij het volledige proces af, zodat u zich ten volle kan concentreren op uw zaak.

Bij Kantoor Verslype kan u rekenen op eerlijk advies in een duidelijke taal. Samen gaan wij op zoek naar de juiste keuzes voor uw onderneming.

BOEKHOUDING

 

Kantoor Verslype is actief in verschillende sectoren en dit voor zowel hoofdberoep als bijberoep, voor eenmanszaken, vennootschappen, vzw’s en vrije beroepen.

 

Wij verwerken uw boekhouding van A tot Z, of enkel de jaarafsluiting.

 

De manier waarop de boekhouding gevoerd en verwerkt wordt, wordt in onderling overleg bepaald:

  • Op de klassieke manier aan de hand van de papieren documenten bij ons op kantoor

  • Online boekhouding vanuit uw onderneming

  • Digitale aanlevering en verwerking van documenten

 

Uw dossierbeheerder volgt de talrijke verplichtingen en deadlines op:

  • Bijhouden van diverse dagboeken

  • Opstellen periodieke BTW-aangiften

  • Opmaak jaarlijkse BTW-listing

  • Opmaak en neerleggen van de jaarrekening

  • Opmaak exploitatierekeningen voor eenmanszaken

  • Voorbereiding en indiening aangiften in de vennootschapsbelasting

  • Opmaak van de aangiften personenbelasting

  • Opmaak en indiening fiches 281.20 (lonen en voordelen alle aard bedrijfsleiders)

  • Opmaak en indiening fiches 281.50 (commissies en erelonen)

FISCALITEIT

Wij stellen vast dat veel klanten naast het opvolgen van de boekhoudkundige en fiscale verplichtingen, diverse vragen hebben die verband houden met de fiscale wetgeving

 

De fiscale wetgeving is een zeer complex gegeven die aan veel veranderingen onderhevig is. Wij volgen deze veranderingen op de voet en zorgen voor een grondig en degelijk fiscaal advies, gebaseerd op de kennis van uw zaak.

 

Deze fiscale optimalisatie kan bijvoorbeeld slaan op volgende topics:

  • Optimalisatie van het loon van de bedrijfsleider

  • Voordelig geld uit de vennootschap halen

  • Analyse omtrent aankoop personenwagen

  • Begeleiden van fiscale controles

  • Successieplanning

CONSULTANCY / BEDRIJFSADVIES

Ondernemer zijn omvat nog zoveel meer dan het voeren van een boekhouding en het opvolgen van de fiscale verplichtingen.

Het opmaken van een financieel plan, advies m.b.t. pensioenen, begeleiding bij fusies / splitsingen/overnames, het opzetten van een groepsstructuur, reorganisatie van uw bedrijf, waardebepalingen, successieplanning, noem maar op. Ook hiervoor bent u bij ons aan het juiste adres.

bottom of page